Найближчими місяцями споживачі в Україні можуть очікувати зростання цін на молочну продукцію, очікується зростання на 5-10%. Такий прогноз дає керівник проекту Асоціації виробників молока Олена Жупінас .
Цю інформацію розмістили на порталі «agro-business»
Жупінас пояснила, що до 1 вересня ціна сирого молока вже зросла на 4,5% порівняно із серпнем. В результаті очікується збільшення вартості готової молочної продукції: приблизно з 5% для таких продуктів, як питне молоко та кефір, до приблизно 10-12% для таких продуктів, як сметана та олія.
«Тобто найближчими місяцями готовий продукт подорожчає на 5-10% залежно від категорії. Молоко питне, кефір – приблизно на 5%, сметана, олія – на 10-12%», – зазначила Олена Жупінас.
Цьому підвищенню цін сприяють кілька чинників. Посуха останніх двох місяців спричинила підвищений попит на молоко з боку промислових підприємств. Крім того, зростаючі ціни на енергоносії впливають на виробничі витрати. Однак Жупінас зазначила, що імпорт польської молочної продукції може бути стримуючим фактором, оскільки польська продукція може стати більш конкурентоспроможною в українських магазинах.
Розпил на мільйони: у Кременчуцькій громаді готують масштабну схему
Мінус сотні мільйонів у бюджеті країни: правоохоронці розслідують, як нардеп Шаповалов допомагав бізнес-партнеру ухилятися від податків
Призвуть навіть немічних: які зміни до мобілізації вразять найстійкіших
Коханка Зеленського та Коломойського: пропагандисти "розкрили" секрет успіху Тіни Кароль
Проте стримуючим фактором може стати імпорт польських молочних продуктів. Наразі вони практично відсутні на поличках наших магазинів, адже до початку літа вартість сирого молока в Польщі була на 35% вищою, ніж в Україні. Нині ціни вирівнюються: за останні три місяці ціна молока-сировини в Польщі знижувалась через надвиробництво. В Україні – зростала, балансуючи із середньоєвропейськими показниками. Тож ціни практично зрівнялися, і готовий продукт із Польщі вже може бути конкурентоспроможним у наших торгових мережах», – наголосила експерт.
На цінові тенденції також впливає купівельна спроможність, яка останнім часом демонструє позитивну динаміку. Споживання молока в Україні зросло на 12% з початку року порівняно з 2022 роком. Частково це можна пояснити зниженням вартості овочів, що дозволило споживачам направити більшу частину свого бюджету на молочні продукти. Однак із настанням опалювального сезону склад продуктового кошика середньостатистичного українця може змінитися.
Жупінас також наголосила на ролі торгових мереж у ціноутворенні, оскільки вони, як правило, мають вищі націнки на молочні продукти порівняно з відносно низькою рентабельністю виробництва та переробки молока. Роздрібні торговці часто застосовують націнки від 10 до 30%, залежно від конкретної категорії молочних продуктів.
«Зауважу, що одним із ключових факторів формування ціни на готову молочну продукцію є націнка торгових мереж. Саме торгівля заробляє на молочних продуктах найбільше. Адже рентабельність і виробництва та переробки молока досить низька. У той час як націнка на готову молочну продукцію сягає 10-30% залежно від категорії», – наголосила Олена Жупінас.
Нагадаємо, сильна ляпас від Польщі: тепер на Україну чекають довгострокові заборони. Дружбі кінець?
Раніше «Акценти» повідомляли, що комуналка взимку вдвічі дешевша: українці можуть добре заощадити
Як повідомляли «Акценти», в Україні відбувається різка зміна цін на картоплю: коли варто робити запаси на зиму